0 items v košíku
  • Žiadne produkty v košíku.

Časté otázky

OBJEDNANIE ZÁJAZDU A PLATBY

Kde nájdem sumy a termíny platieb?

V Zmluve o obstaraní zájazdu.

Na čo potrebujete vedieť rodné číslo?

Rodné číslo klienta je potrebným údajom pre uzavretie poistenia.

Na čo potrebujete vedieť moju emailovú adresu?

V priebehu vybavovania zájazdu s klientami viackrát komunikujeme prostredníctvom emailu, napr. zasielame podklady.

Na čo potrebujete vedieť moje mobilné telefónne číslo?

Aby sme Vás, alebo Vašich rodinných príslušníkov vedeli zastihnúť v urgentných prípadoch, alebo v situáciach, keď je emailová komunikácia príliš zdĺhavá.

Čo nie je zahrnuté v cene zájazdu?

Všetky položky, ktoré Zmluva o obstaraní zájazdu explicitne nevymenúva, nie sú zahrnuté v cene zájazdu. Vo väčšine prípadov sa jedná o vstupné, miestnu dopravu, obedy a večere.

 

DOPRAVA

AUTOBUSOVÁ DOPRAVA

Má každý Vami používaný autobus WC?

Áno. Klientov však odporúčame tieto záchody používať iba v krajných prípadoch, nakoľko sa autobusom potom šíri zápach.

S ktorými dopravnými spoločnosťami spolupracujete?

Spolupracujeme s viacerými renomovanými dopravnými spoločnosťami, ako sú napr. Nitrabus, Bohdan, Limoss, Mimi trans a iné.

Dajú sa v autobuse zakúpiť teplé, prípadne studené nápoje?

Vo väčšine autobusov áno. Záleží to však od typu autobusu.

Aká je bezpečnostná výbava autobusov?

Veľká väčšina nami používaných autobusov má bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách. Všetky autobusy majú systémy ABS.

Ako často sú zastávky počas jazdy autobusom?

Pravidlá EU predpisujú 45 min zastávku minimálne každé 4,5 hodiny. Samozrejme, v prípade potreby a ak je je to možné, zastaví vodič klientom aj inokedy počas jazdy.

Koľko trvá cesta trajektom Calais-Dover?

Cesta trvá v závislosti od podmienok na mori ca 1,5 hodiny.

Na základe čoho volíte trasu trajektom alebo Eurotunellom?

Na základe itineráru, cien jednotlivých prepráv, prípadne vysloveného želania klientov, ktoré je súčasťou zmluvy.

Čo v prípade poruchy autobusu?

Podľa závažnosti poruchy a doby potrebnej na jej odstránenie môžu nastať tieto scenáre:
1. Zavolanie asistenčnej služby a oprava autobusu na mieste poruchy. Pokračovanie v ceste.

2. Výjazd náhradného autobusu a pokračovanie v zájazde týmto autobusom.

3. Náhradné ubytovanie v mieste poruchy autobusu, zároveň výjazd náhradného autobusu a pokračovanie v zájazde týmto autobusom.

Čo v prípade defektu kolesa na autobuse?

Autobus má rezervné koleso, aj sadu na výmenu kolies. Defekt síce spôsobí zdržanie v ceste, ale po výmene kolesa sa pokračuje v zájazde.

 

LETECKÁ DOPRAVA

Aké sú limity / obmedzenia na príručnú batožinu do lietadla?

  • Ryanair: 1 kus s max. rozmermi 40 cm x 20 cm x 25 cm* (small cabin bag)
    *POZOR od 1. 11. 2018 – je možné vziať si na palubu len 1 kus menšej príručnej batožiny uvedených rozmerov!
    1.) Ryanair ponúka možnosť dokúpiť si 10kg príručnú batožinu do podpalubia v cene ca 8 EUR/1 ks/osoba/let. ODPORÚČAME PRE SKUPINY.
    2.) Cestujúci, ktorí si zakúpili prioritný nástup do lietadla s dvomi príručnými batožinami “Priority & 2 Cabin bags”  v cene ca 6 EUR/1 ks/osoba /let, si môžu vziať so sebou na palubu lietadla okrem 1 ks menšej príručnej batožiny 1 kus 10 kg príručnej batožiny s max. rozmermi 55 cm x 40 cm x 20 cm. NIE JE MOŽNÉ GARANTOVAŤ Z DÔVODU LIMITOVANEJ DOSTUPNOSTI SLUŽBY.
  • Easyjet: 1 kus s max. rozmermi 56 cm x 45 cm x 25 cm, bez obmedzenia váhy
  • Austrian Airlines:
    1 kus s max. rozmermi 55 cm x 40 cm x 23 cm max. 8 kg
    1 kus s max. rozmermi 40 cm x 30 cm x 10 cm
  • Pobeda: príručná batožina s max. rozmermi 36 cm x 30 cm x 27 cm*

         *POZOR Zdarma je len malá cestovná batožina, napr. kabelka, taška na laptop alebo obal na fotoaparát. Príručná batožina sa musí zmestiť a dať zavrieť do boxu uvedených rozmerov na letisku.

  • Wizzair: 1 kus s max. rozmermi 56 cm x 40 cm x 23 cm max. 10 kg

Aké sú limity na zapísanú batožinu do lietadla?

  • Ryanair: 1 – 3 kusy po 20 kg. Cena za kus batožiny závisí od sezóny a sviatkov.  Extra poplatky na letisku za vyššiu ako povolenú váhu ca 10 EUR/ 1kg/ let
  • Easyjet: 20 kg a súčet rozmerov – dĺžka + šírka + výška = 275 cm
  • Austrian Airlines: 23 kg a súčet rozmerov – dĺžka + šírka + výška = 158 cm
  • Pobeda: 1 ks batožiny do 10 kg alebo 1 ks batožiny do 20 kg,  / maximálny súčet rozmerov – dĺžka + šírka + výška = 203 cm / extra poplatky na letisku za vyššiu ako povolenú váhu ca 10 EUR/ 1kg/ let;  za presiahnutie povolených rozmerov ca 75 EUR/ batožina/ let
  • Wizzair: 23 kg alebo 32 kg s rozmermi max. 171 cm x 149 cm x 119 

Môže byť v príručnej batožine dáždnik?

Áno. Odporúčame Vám však menši, skladáci dáždnik, aj z hľadiska praktickosti pri poznávaní.

Môže si dieťa doplatiť zapísanú batožinu, ak je v základnej cene zájazdu iba príručná batožina?

Áno. Kontaktujte nás v tomto prípade čo najskôr, nakoľko letecké spoločnosti účtujú rôzne príplatky podľa momentu, v ktorom sa táto služba doobjednáva.

Kedy dostanem letenku?

Letenku Vám odovzdáme pri stretnutí na letisku pred odletom.

Ktoré údaje potrebujete na vystavenie letenky?

Potrebujeme tieto údaje: Dátum narodenia, Národnosť, Číslo cestovného dokladu (v krajinách EU postačuje občiansky preukaz), Krajina vystavania cestovného dokladu, Dátum vypršania platnosti cestovného dokladu.

 

MIESTNA DOPRAVA

Ako sú zabezpečené letiskové transfery?

  • Menšie skupiny: Kyvadlovou a hromadnou dopravou
  • Väčšie skupiny: Súkromnou dopravou

Aká je cena hromadnej dopravy v jednotlivých mestách?

Túto informáciu nájdete v podkladoch, ktoré klientom posielame pred zájazdom.

Prečo odporúčame hromadnú dopravu vo veľkých mestách?

Vo veľkomestách ako Berlín, Paríž, Londýn je automobilová doprava prehustená a miesta na parkovanie obmedzené. Väčšinou je preto ľahšie a rýchlejšie sa dostať k jednotlivým pamiatkam hromadnou dopravou, najmä metrom.

 

UBYTOVANIE

HOTEL

Koľko detí bude najviac na jednej hotelovej izbe?

  • Hotel Formule 1 – 3
  • Hotel IBIS Budget – 3
  • Hotel IBIS Styles – 3
  • Hotel IBIS – 2
  • Hotel Travelodge – 3
  • Hotel Holiday Inn – 2
  • Hotel Best Western – 2
  • Hostel – 6

Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.

Majú hotelové izby vlastnú kúpeľňu?

  • Hostel – Nie
  • Hotel Formule 1 – Nie
  • Hotel IBIS Budget – Áno
  • Hotel IBIS Styles – Áno
  • Hotel IBIS – Áno
  • Hotel Travelodge – Áno
  • Hotel Holiday Inn – Áno
  • Hotel Best Western – Áno

Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.

Sú na hotelovej izbe uteráky?

  • Hostel – Nie
  • Hotel Formule 1 – Nie
  • Hotel IBIS Budget – Áno
  • Hotel IBIS Styles – Áno
  • Hotel IBIS – Áno
  • Hotel Travelodge – Áno
  • Hotel Holiday Inn – Áno
  • Hotel Best Western – Áno

Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.

Je na hoteli WiFi?

  • Hostel – Záleží od konkrétneho hostela
  • Hotel Formule 1 – V spoločných priestoroch – za poplatok
  • Hotel IBIS Budget – Na izbách – zdarma
  • Hotel IBIS Styles – Na izbách – zdarma
  • Hotel IBIS – Na izbách – zdarma
  • Hotel Travelodge – Na izbách – 30 min.=zdarma, 24h=3 GBP
  • Hotel Holiday Inn – Na izbách – zdarma
  • Hotel Best Western – Na izbách – zdarma

Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.

Aký adaptér do zástrčky potrebuje dieťa pre pobyt vo Veľkej Británii?

Typ G (vzhľad nájdete tu: www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets)

Aký adaptér do zástrčky potrebuje dieťa pre pobyt v USA?

Typ A (vzhľad nájdete tu: www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets)

Kde sa dajú kúpiť adaptéry?

Najlacnejšie adaptéry nájdete v internetových obchodoch.

Je na hoteli mydlo?

  • Hostel – Nie
  • Hotel Formule 1 – Nie
  • Hotel IBIS Budget  – Áno
  • Hotel IBIS Styles – Áno
  • Hotel IBIS – Áno
  • Hotel Travelodge – Áno
  • Hotel Holiday Inn – Áno
  • Hotel Best Western – Áno

 

HOSŤOVSKÉ RODINY

Ako vyberáte hosťovské rodiny?

Hosťovské rodiny vyberajú a pravidelne kontrolujú naši partneri v zahraničí, väčšinou jazykové školy. Všetci naši partneri sú na túto činnosť riadne akreditovaní zodpovednými organizáciami. Rodiny príjmajú do svojich domovov deti, aby spoznali iné kultúry, pomohli deťom rozvíjať sa a tiež aby si finančne prilepšili.

Jedná sa vždy o rodinu v zmysle - otec, matka, dieťa/deti?

Nie, nemusí to byť pravidlo. Môže sa jednať napr. o bezdetný manželský pár, penzistov, či jedného rodiča vychovávajúceho svoje deti.

Koľko detí zo skupiny bude ubytovaných v jednej hosťovskej rodine?

V jednej hosťovskej rodine bývajú ubytované 2-4 deti z našej skupiny. Za príplatok vieme zabezpečiť umiestnenie iba 1 dieťaťa zo Slovenska do rodiny. V rodinách bývajú umiestnené aj deti z iných skupín/krajín, čo podporuje kultúrne obohatenie medzi študentami.

Ako sa deti budú dopravovať ráno do školy a večer do hosťovských rodín?

Väčšina našich partnerov spolupracuje s rodinami, ktoré žiakov každé ráno odprevadia na miesto stretnutia s pedagógmi a každý večer ich na tomto mieste aj vyzdvihnú.

Ako postupovať v prípade nespokojnosti s hosťovskou rodinou?

Prosím Vás, aby ste v prvom kroku kontaktovali pedagóga na mieste, ktorý zodpovedá za deti a najlepšie ich pozná. Zároveň nás prosím o tomto probléme informujte (info@wedo.sk / 02/20745936), aby sme o ňom vedeli a začali komunkovať so sprievodcom. Pedagóg, spolu so sprievodcom určí ďalší postup smerom k danej hosťovskej rodine a v krajnom prípade sprievodca zabezpečí jej výmenu.

Poskytuje hosťovská rodina uteráky?

Nie, prosíme deti, aby si doniesli vlastné uteráky.

Poskytuje hosťovská rodina posteľnú bielizeň?

Áno, hosťovské rodiny poskytujú posteľnú bielizeň.

Poskytuje hosťovská rodina hygienické potreby?

Nie, prosíme deti, aby si doniesli vlastné hygienické potreby (mydlo, šampón, zubná pasta/kefka, atď.).

Majú rodiny WiFi?

Veľká väčšina rodín má WiFi, ale nemusí to byť pravidlom.

Ako môžem hosťovskú rodinu kontaktovať zo Slovenska?

V informačnom emaile, ktorý Vám pošleme pred odjazdom, budú uvedené tieto údaje o hosťovskej rodine: Meno a priezvisko, adresa, telefónne číslo. Na uvedenom telefónnom čísle môžete svoje deti kontaktovať každý deň po 8 hodine večer.

Čo obsahujú raňajky v hosťovskej rodine?

Raňajky sú zväčša skromnejšie, nakoľko hlavným jedlom dňa je večera. Raňajky zväčša obsahujú: teplé nápoje, džús, mlieko, toasty, džem, Nutella, maslo, corn flakes.

Čo obsahuje „balíčkový obed“, ktorý deti dostávajú z hosťovských rodín?

Balíčkový obed zväčša obsahuje: toast, ovocie, chipsy/sladkosť, pitie.

Čo dostávaju deti bežne na večeru v hosťovskej rodine?

Bežne deti dostávajú: Pizza, Hamburger, Grilované kurča s hranolkami, Lasagne, Rybie prsty, atď.

Je povinnosťou doniesť hosťovskej rodine darček/pozornosť?

Nie, nie je to povinnosť, ale považujeme za milé rodine doniesť nejakú našu čokoládu.

Moje dieťa má špeciálne zdravotné nároky. Ako budú zohľadnené?

Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti vedúcemu zájazdu (pedagógovi), ktorý túto informáciu zahrnie do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch. Tieto informácie následne pošleme nášmu partnerovi, ktorý zabezpečí vhodné rodiny. Zatiaľ sa nám vždy podarilo vyhovieť rozličným požiadavkám žiakov.

Moje dieťa má alergiu. Ako bude zohľadnená?

Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti vedúcemu zájazdu (pedagógovi), ktorý túto informáciu zahrnie do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch. Tieto informácie následne pošleme nášmu partnerovi, ktorý zabezpečí rodiny schopné sa postarať o deti so špecifickými alergiami.

Moje dieťa musí mať bezlepkovú diétu? Ako bude zohľadnená?

Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti vedúcemu zájazdu (pedagógovi), ktorý túto informáciu zahrnie do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch. Naši partneri spolupracujú aj s rodinami, ktoré vedia pre deti zabezpečiť bezlepkovú diétu. Bezlepková diéta je žiaľ spoplatnená zo strany našich partnerov sumou 8 EUR/deň. Tieto náklady Vám budú doúčtované k cene zájazdu v osobitnej faktúre.

 

JAZYKOVÁ ŠKOLA

Kedy prebieha vyučovanie?

Podľa objednaného počtu vyučovacích hodín začína vyučovanie 08:30-09:00 a končí 12:30-13:30.

Sú počas vyučovania prestávky?

Áno. Počas vyučovania: 15 minút. Po vyučovaní: 45 minút na obed.

Potrebujú deti nejaké pomôcky na vyučovanie?

Iba pero. Všetky ostatné podklady, ako knihy, pracovné zošity a papiere, dostanú žiaci na hodinách.

Budú deti študovať so študentami z iných krajín?

Závisí to jednak od vekového zloženia Vašej skupiny a tiež od zloženia skupín, ktoré budú spolu s Vašou skupinou v jazykovej škole počas Vášho pobytu. V zásade platí, že podľa platných zákonov nesmú spolu študovať žiaci do 16 rokov a tí, ktorí sú starší ako 16 rokov.

Koľko detí je v jednej skupine?

V jednej skupine je maximálne 15 detí.

Koľko trvá jedna vyučovacia hodina?

Vyučovacia hodina trvá, rovnako ako na Slovensku, 45 minút. Teda, ak máte objednaný pobyt s 15 hodinami jazykového kurzu, výučba bude celkovo 15 krát 45 minút = 675 minút výučby.

 

SPRIEVODCA A PROGRAM

Kedy sa začína a kedy končí denný program?

Odchod z ubytovania je 08:00-08:30. Návrat na ubytovanie je 19:00-20:00.

Čo má počas zájazdu na starosti sprievodca a čo pedagogický dozor?

Pedagógovia majú na starosti:

  • Správanie a dochvíľnosť žiakov
  • Organizáciu žiakov pri doprave, najmä v mestách
  • Rešpektovanie pokynov sprievodcu zo strany žiakov
  • Súčinnosť so sprievodcom pri zabezpečovaní vstupov
  • Riešenie vzniknutých, nečakaných situácií
  • Starostlivosť o žiakov v prípade choroby

Sprievodca má na starosti:

  • Priebeh zájazdu
  • Informácie o pamiatkach a zaujímavostiach
  • Zabezpečenie vstupov
  • Návštevu pamiatok
  • Riešenie vzniknutých, nečakaných situácií
  • Sťažnosti a problémy klientov
  • Starostlivosť o žiakov v prípade úrazu

Kde nájdem kontakt na sprievodcu zájazdu?

Kontakt na sprievodcu dostanú žiaci v informačných brožúrach pred začiatkom zájazdu. Rodičov prosíme kontaktovať v mieste pobytu príslušných pedagógov, alebo na Slovensku kanceláriu CK We-Do travel: info@wedotravel.sk / 02/20745936.

 

POISTENIE

Čo obsahuje „komplexné cestovné poistenie“, ktoré ponúkate?

Komplexné cestovné poistenie spoločnosti Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, obsahuje najmä: poistenie liečebných nákladov v zahraničí asistenčné služby v zahraničí poistenie batožiny poistenie všeobecnej zodpovednosti za škodu úrazové poistenie poistenie storna zájazdu poistenie zvýšených nákladov na spätnú prepravu poistenie predčasného návratu a nečerpaných služieb poistenie meškania hromadného dopravného prostriedku

Nestačí mi Európsky zdravotný preukaz?

Nie. Európsky zdravotný preukaz poskytuje v krajinách EU starostlivosť iba v štátnych zariadeniach a hradí náklady za starostlivosť iba do takej výšky, koľko daný úkon stojí na Slovensku. Keďže vo väčšine zdravotných zariadení v krajinách EU sú úkony výrazne drahšie ako na Slovensku, môže sa Vám Váš pobyt v zahraničí výrazne predražiť.

Čo ak už mám iný druh cestovného poistenia?

V prípade záujmu, po dohode s vedúcou/-im zájazdu, zabezpečíme u nášho zmluvného partnera Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, všetkým účastníkom zájazdu – celej skupine – komplexné cestovné poistenie a pokiaľ to termín zájazdu umožňuje aj poistenie pre prípad storna zájazdu. V prípade, ak si celá skupina neobjedná nami sprostredkovaný balík komplexného cestovného poistenia, nie je v našich silách sprostredkovať poistenie na individuálnej báze. Zároveň však vyžadujeme, aby mali všetci účastníci v termíne zájazdu uzavreté platné cestovné poistenie. Všetkým skupinám, ktoré cestujú na zájazd, v každom prípade odporúčame objednať si balík nami sprostredkovaného komplexného cestovného poistenia.

Kedy dostanem poistnú zmluvu?

S poisťovacou spoločnosťou máme uzatvorenú hromadnú poistnú zmluvu. Klient od nás preto nedostáva individuálnu poistnú zmluvu. K nahláseniu poistnej udalosti potrebujete poznať číslo hromadnej poistnej zmluvy: 18036293. O poistných podmienkach a poistnom krytí sú informovaní vedúci zájazdov, samozrejme Vám radi na základe vyžiadania uvedené informácie zašleme e-mailom. Podmienky poistenia a rozsah poistného krytia budú taktiež uvedené na webovej stránke Vášho zájazdu s dôležitými predodjazdovými informáciami, ktoré spravidla zverejňujeme najneskôr 7 dní pred termínom zájazdu. Pred odjazdom na zájazd dostane od nás každý účastník zájazdu tzv. “poistnú kartičku” s núdzovým telefónnym číslom prostredníctvom ktorého je potrebné kontaktovať poisťovaciu spoločnosť v prípade poistnej udalosti.

Kde nájdem podmienky poistenia a rozsah krytia?

Podmienky poistenia a rozsah poistného krytia nájdete uvedené na webovej stránke Vášho zájazdu s dôležitými predodjazdovými informáciami, ktoré spravidla zverejňujeme najneskôr 7 dní pred termínom zájazdu. Na vyžiadanie Vám ich samozrejme radi zašleme aj e-mailom.

 

ORGANIZAČNÉ OTÁZKY, KTORÉ VÁM NAPADNÚ PRED ZÁJZADOM

Do ktorých krajín môžem cestovať iba s občianskym preukazom?

Iba s občianskym preukazom môžete cestovať do všetkých krajín EU a ďalej na Island, do Lichtenštajnska, Nórska, Švajčiarska, Čiernej Hory, Bosny a Hercegoviny, Macedónskej republiky, Srbska, Albánska, Gruzínska a Moldavska. !! Ak sa rozhodnete cestovať s občianskym preukazom, uveďte jeho číslo a údaje do Zmluvy o obstaraní zájazdu. !!

Akú minimálnu platnosť musí mať môj cestovný doklad?

V prípade cesty s pasom musí byť tento platný minimálne 6 mesiacov od dátumu návratu z cesty.

Čo mám robiť, keď sa mi pred odletom menil cestovný doklad?

Informujte nás prosím o tejto zmene bezodkladne, najmä pri leteckých zájazdoch. Ak nedostaneme informáciu o zmene, letenku Vám vystavíme na cestovný dokument uvedený v Zmluve o obstaraní zájazdu.

Dá sa platiť kreditnou kartou v destinácii?

Závisí od konkrétneho obchodníka, či prijíma platby kreditnou kartou. V Európe a USA by ale s platbami nemal byť problém.

Dá sa platiť debetnou kartou v destinácii?

Závisí od konkrétneho obchodníka, či prijíma platby debetnou kartou. V Európe a USA by ale s platbami nemal byť problém.

Mám si vymeniť peniaze na Slovensku, v zahraničí, alebo vybrať peniaze z bankomatu v zahraničí?

Všetko závisí od používaných kurzov a účtovaných poplatkov. Z našej skúsenosti je poradie takéto:

1. Výmena peňazí na Slovensku

2. Výber z bankomatu v zahraničí (z debetnej karty!!!)

3. Výmena peňazí v zahraničí

Na aké transakcie mám v zahraničí využívať moju kreditnú a debetnú kartu?

Debetnú kartu (Visa Electron, Meastro) využívajte na výbery z bankomatov a kreditnú kartu na platby v obchodoch/platobných termináloch.

Kde nájdem aktuálne vymenné kurzy aplikovateľné na moju cestu?

Kurzové lístky svetových mien nájdete na hlavných webstránkach väčšiny slovenských bánk. Valuty označujú peniaze v hotovosti, devízy bezhotovostné transakcie. Nákup znamená, že banka danú menu od Vás kupuje / predaj, že banka Vám danú menu predáva.

Koľko mám dať dieťaťu vreckové?

Odporúčanú výšku vreckového Vám zašleme v informačnom dokumente pred odchodom.

Musí moje dieťa navštíviť všetky vstupy navrhované pedagogickým dozorom?

Nie, ale toto musí byť odsúhlasené pedagogickým dozorom. Najmä, aby bolo zrejmé, čo bude dieťa robiť v čase, keď zvyšok skupiny bude navštevovať pamiatku/atrakciu.

Aká je približná cena stravy v destinácii?

Vo väčšine európskych krajín sú ceny potravín v supermarketoch +/- 20% v porovnaní s cenami na Slovensku. Ceny v reštauráciach sú vo väčšine „západných“ krajín vyššie o ca 50%. Obzvlášť drahé krajiny sú: severské krajiny, Švajčiarsko, Luxembursko. Približné ceny niektorých služieb a tovarov pre Vašu destináciu Vám zašleme v informačnom dokumente pred odchodom.

Čo je to „informačná brožúra“?

Dokument vo formáte A5, ktorý od nás dostane každý klient pred cestou. Obsahuje organizačné informácie, informácie o priebehu zájazdu a informácie o pamiatkach.

Moje dieťa má špeciálne zdravotné nároky. Ako budú zohľadnené?

V prípade ubytovania v hostiteľských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli

Moje dieťa má alergiu. Ako bude zohľadnená?

V prípade ubytovania v hostiteľských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli

Moje dieťa musí mať bezlepkovú diétu? Ako bude zohľadnená?

V prípade ubytovania v hostiteľských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli

 

ZMENA ALEBO ZRUŠENIE ZÁJAZDU

Ako postupovať v prípade, že chcem zájazd stornovať z iných ako zdravotných dôvodov?

Postup:

1. Zašlite nám oznámenie o storne zájazdu (nascannovaný, podpísaný originál v prílohe emailu)

2. Na základe Vášho oznámenia Vám pošleme stornofaktúru, z ktorej bude zrejmé, či treba za zájazd ešte niečo doplatiť, alebo či Vám naopak vrátime preplatok. Doplatok/preplatok závisí od celkového stornopoplatku, ktorého výšku upravujú naše obchodné podmienky. Obchodné podmienky nájdete na zadnej strane Vašej Zmluvy o obstaraní zájazdu.

Nemôžem sa zájazdu zúčastniť, ale mám za seba náhradníka. Čo teraz?

Autobusový zájazd:

1. Nahláste zmenu Vášmu pedagógovi

2. Nahláste zmenu nám a zašlite nám údaje náhradníka

3. Náhradník od nás dostane Zmluvu o obstaraní zájazdu

4. Po zaplatení už splatných platieb náhradníkom Vám vrátime Vami zaplatenú sumu

 

Letecký zájazd:

Letenky sa vystavujú na konkrétne meno hneď pri ich kúpe. Zmena mena na letenke podlieha poplatkom, aktuálne 110 EUR (ku 20.08.2015). Zájazd teda môžete:

1. Stornovať – náklady = štandardné storno-poplatky

2. Zapojiť náhradníka – náklady = aktuálny poplatok za zmenu mena. Po zaplatení tohto poplatku je postup rovnaký, ako pri autobusovom zájazde vyššie.

 

NEPREDVÍDATEĽNÉ SITUÁCIE V ZAHRANIČÍ

Ako sa postupuje pri strate dokladu v zahraničí?

1. Okamžité nahlásenie sprievodcovi

2. Návšteva slovenského zastupiteľského úradu v destinácií

3. Vybavenie náhradného dokladu pre potreby cesty

Kto znáša vedľajšie náklady pri strate dokladu v zahrančí (doprava, telefón, internet, ubytovanie)?

Tieto náklady znáša klient, u ktorého k strate došlo. Samozrejme, spravíme všetko preto, aby tieto náklady boli minimálne, ale sú to žiaľ reálne náklady, ktoré vznikli bez nášho zavinenia.

Čo v prípade, keď dieťa pred koncom zájazdu minie všetky peniaze a nemá mu kto požičať?

V zriedkavých prípadoch môže klientovi požičať hotovosť sprievodca podľa vlastného uváženia.

Čo robiť v prípade, že sa niekto stratí?

Žiak: Informačná brožúra obsahuje kontakty na našu CK, hotel, aj sprievodkyňu. Odporúčame v prvom kroku kontaktovať sprievodkyňu, prípadne našu CK. Ak nemáte brožúru, nemôžete volať, neviete sa dovolať -> konaktujte políciu, povedzte, že ste sa stratili a nechajte si poradiť, ako sa dostať na ambasádu SR. Tam Vás, v najhoršom prípade, bude očakávať aj sprievodca. Pedagóg/sprievodca: Pred začiatkom zájazdu zozbiera telefónne čísla na mobily žiakov. Ak sa stratenému žiakovi opakovane nedovolá, pôjde na ambasádu SR.

Čo v prípade meškania lietadla?

Lietadlá spoločností, s ktorými lietame, majú minimálne meškania. Meškania dlhšie ako 1 hodinu sú veľmi zriedkavé. Ak lietadlo mešká viac ako 3 hodiny, majú cestujúci, podľa nariadenia EÚ, nárok na stravu a pitie. Ak lietadlo mešká viac ako 6 hodín, majú cestujúci nárok na odškodné 10 EUR za každú ďalšiu hodinu meškania, na základe uzavretého cestovného poistenia.

Čo v prípade, že autobus dostane defekt?

Odpoveď nájdete v sekcii „Doprava“.

Čo v prípade poruchy autobusu?

Odpoveď nájdete v sekcii „Doprava“.

Čo v prípade, že ochorie sprievodca?

Ak ochorie sprievodca, predá vedúcemu pedagógovi všetky potrebné inštrukcie k vedeniu zájazdu a tento bude zájazd viesť namiesto sprievodcu.

 

 

NESPOKOJNOSŤ SO ZÁJAZDOM

Ako postupovať v prípade nespokojnosti so službou zájazdu?

Nahláste prosím dôvod Vašej nespokojnosti ihneď po jeho vzniku, aby sme ho, v prípade možnosti, vedeli odstrániť na mieste. V prípade, že to nebude možné a Vaša nespokojnosť bude opodstatnená a zapríčinená našim konaním, navrhneme Vám po návrate zo zájazdu adekvátnu kompenzáciu.