V Zmluve o zájazde.
V Zmluve o zájazde.
V priebehu vybavovania zájazdu s klientmi viackrát komunikujeme prostredníctvom emailu, napr. zasielame podklady.
Aby sme Vás, alebo Vašich rodinných príslušníkov vedeli zastihnúť v urgentných prípadoch, alebo v situáciach, keď je emailová komunikácia príliš zdĺhavá.
Všetky položky, ktoré Zmluva o obstaraní zájazdu explicitne nevymenúva, nie sú zahrnuté v cene zájazdu. Vo väčšine prípadov sa jedná o vstupné, miestnu dopravu, obedy a večere.
AUTOBUSOVÁ DOPRAVA
Áno. Klientov však odporúčame tieto záchody používať iba v krajných prípadoch, nakoľko sa autobusom potom šíri zápach.
Spolupracujeme s viacerými renomovanými dopravnými spoločnosťami, ako sú napr. Nitrabus, Bohdan, Limoss, Mimi trans a iné.
Vo väčšine autobusov áno. Záleží to však od typu autobusu.
Veľká väčšina nami používaných autobusov má bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách. Všetky autobusy majú systémy ABS.
Pravidlá EU predpisujú 45 min zastávku minimálne každé 4,5 hodiny. Samozrejme, v prípade potreby a ak je je to možné, zastaví vodič klientom aj inokedy počas jazdy.
Cesta trvá v závislosti od podmienok na mori cca 1,5 hodiny.
45 minút.
Na základe itineráru, cien jednotlivých prepráv, prípadne vysloveného želania klientov, ktoré je súčasťou zmluvy.
Podľa závažnosti poruchy a doby potrebnej na jej odstránenie môžu nastať tieto scenáre:
1. Zavolanie asistenčnej služby a oprava autobusu na mieste poruchy. Pokračovanie v ceste.
2. Výjazd náhradného autobusu a pokračovanie v zájazde týmto autobusom.
3. Náhradné ubytovanie v mieste poruchy autobusu, zároveň výjazd náhradného autobusu a pokračovanie v zájazde týmto autobusom.
Autobus má rezervné koleso, aj sadu na výmenu kolies. Defekt síce spôsobí zdržanie v ceste, ale po výmene kolesa sa pokračuje v zájazde.
LETECKÁ DOPRAVA
*POZOR Zdarma je len malá cestovná batožina, napr. kabelka, taška na laptop alebo obal na fotoaparát. Príručná batožina sa musí zmestiť a dať zavrieť do boxu uvedených rozmerov na letisku.
Áno. Odporúčame Vám však menši, skladací dáždnik, aj z hľadiska praktickosti pri poznávaní.
Áno. Kontaktujte nás v tomto prípade čo najskôr, keďže letecké spoločnosti účtujú rôzne príplatky podľa momentu, v ktorom sa táto služba doobjednáva.
Letenku Vám odovzdáme pri stretnutí na letisku pred odletom.
Potrebujeme tieto údaje: Dátum narodenia, Národnosť, Číslo cestovného dokladu (v krajinách EU postačuje občiansky preukaz), Krajina vystavenia cestovného dokladu, Dátum vypršania platnosti cestovného dokladu.
MIESTNA DOPRAVA
Túto informáciu nájdete na informačnej stránke, ktorú klientom posielame pred zájazdom.
Vo veľkomestách ako Berlín, Paríž, Londýn je automobilová doprava prehustená a miesta na parkovanie obmedzené. Väčšinou je preto ľahšie a rýchlejšie sa dostať k jednotlivým pamiatkam hromadnou dopravou, najmä metrom.
HOTEL
Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.
Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.
Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.
Typ ubytovania je definovaný v zmluve o obstaraní zájazdu.
Typ G (vzhľad nájdete tu: www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets)
Typ A (vzhľad nájdete tu: www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets)
Najlacnejšie adaptéry nájdete v internetových obchodoch.
HOSŤOVSKÉ RODINY
Hosťovské rodiny vyberajú a pravidelne kontrolujú naši partneri v zahraničí, väčšinou jazykové školy. Všetci naši partneri sú na túto činnosť riadne akreditovaní zodpovednými organizáciami. Rodiny prijímajú do svojich domovov deti, aby spoznali iné kultúry, pomohli deťom rozvíjať sa a tiež aby si finančne prilepšili.
Nie, nemusí to byť pravidlo. Môže sa jednať napr. o bezdetný manželský pár, penzistov či jedného rodiča vychovávajúceho svoje deti.
V jednej hosťovskej rodine bývajú ubytované 2-4 deti z našej skupiny. Za príplatok vieme zabezpečiť umiestnenie iba 1 dieťaťa zo Slovenska do rodiny. V rodinách bývajú umiestnené aj deti z iných skupín/krajín, čo podporuje kultúrne obohatenie medzi študentami.
Väčšina našich partnerov spolupracuje s rodinami, ktoré žiakov každé ráno odprevadia na miesto stretnutia s pedagógmi a každý večer ich na tomto mieste aj vyzdvihnú.
Prosím Vás, aby ste v prvom kroku kontaktovali pedagóga na mieste, ktorý zodpovedá za deti a najlepšie ich pozná. Zároveň nás prosím o tomto probléme informujte (info@wedotravel.sk / +421 948 877 323), aby sme o ňom vedeli a začali komunikovať so sprievodcom. Pedagóg, spolu so sprievodcom určí ďalší postup smerom k danej hosťovskej rodine a v krajnom prípade sprievodca zabezpečí jej výmenu.
Nie, prosíme deti, aby si doniesli vlastné uteráky.
Áno, hosťovské rodiny poskytujú posteľnú bielizeň.
Nie, prosíme deti, aby si doniesli vlastné hygienické potreby (mydlo, šampón, zubná pasta/kefka, atď.).
Veľká väčšina rodín má WiFi, ale nemusí to byť pravidlom.
V informačnom emaile, ktorý Vám pošleme pred odjazdom, budú uvedené tieto údaje o hosťovskej rodine: Meno a priezvisko, adresa, telefónne číslo. Na uvedenom telefónnom čísle môžete svoje deti kontaktovať každý deň po 8 hodine večer.
Raňajky sú zväčša skromnejšie, keďže hlavným jedlom dňa je večera. Raňajky zväčša obsahujú: teplé nápoje, džús, mlieko, toasty, džem, Nutella, maslo, corn flakes.
Balíčkový obed zväčša obsahuje: toast, ovocie, chipsy/sladkosť, pitie.
Bežne deti dostávajú: Pizza, Hamburger, Grilované kurča s hranolkami, Lasagne, Rybie prsty, atď.
Nie, nie je to povinnosť, ale považujeme za milé rodine doniesť nejakú našu čokoládu.
Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti pri vypĺňaní prihlášky/Zmluvy o zájazde. Túto informáciu zahrnieme do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch, ktoré následne pošleme nášmu partnerovi, ktorý zabezpečí vhodné rodiny. Zatiaľ sa nám vždy podarilo vyhovieť rozličným požiadavkám žiakov.
Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti pri vypĺňaní prihlášky/Zmluvy o zájazde. Túto informáciu zahrnieme do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch, ktoré následne pošleme nášmu partnerovi, ktorý zabezpečí rodiny schopné sa postarať o deti so špecifickými alergiami.
Prosíme Vás o nahlásenie tejto skutočnosti pri vypĺňaní prihlášky/Zmluvy o zájazde. Túto informáciu zahrnieme do príslušného zoznamu s informáciami o žiakoch. Naši partneri spolupracujú aj s rodinami, ktoré vedia pre deti zabezpečiť bezlepkovú diétu. Bezlepková diéta je, žiaľ, spoplatnená zo strany našich partnerov sumou 8 EUR/deň. Tieto náklady Vám budú doúčtované k cene zájazdu.
Podľa objednaného počtu vyučovacích hodín začína vyučovanie 08:30-09:00 a končí 12:30-13:30.
Áno. Počas vyučovania: 15 minút. Po vyučovaní: 45 minút na obed.
Iba pero. Všetky ostatné podklady, ako knihy, pracovné zošity a papiere, dostanú žiaci na hodinách.
Závisí to jednak od vekového zloženia Vašej skupiny a tiež od zloženia skupín, ktoré budú spolu s Vašou skupinou v jazykovej škole počas Vášho pobytu. V zásade platí, že podľa platných zákonov nesmú spolu študovať žiaci do 16 rokov a tí, ktorí sú starší ako 16 rokov.
V jednej skupine je maximálne 15 detí.
Vyučovacia hodina trvá, rovnako ako na Slovensku, 45 minút. Teda, ak máte objednaný pobyt s 15 hodinami jazykového kurzu, výučba bude celkovo 15 krát 45 minút = 675 minút výučby.
Odchod z ubytovania je 08:00-08:30. Návrat na ubytovanie je 19:00-20:00.
Pedagógovia majú na starosti:
Sprievodca má na starosti:
Kontakt na sprievodcu dostanú žiaci v informačných brožúrach pred začiatkom zájazdu. Rodičov prosíme kontaktovať v mieste pobytu príslušných pedagógov, alebo na Slovensku kanceláriu CK We-Do travel: info@wedotravel.sk / +421 948 877 323
Komplexné cestovné poistenie spoločnosti Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, obsahuje najmä: poistenie liečebných nákladov v zahraničí asistenčné služby v zahraničí poistenie batožiny poistenie všeobecnej zodpovednosti za škodu úrazové poistenie poistenie storna zájazdu poistenie zvýšených nákladov na spätnú prepravu poistenie predčasného návratu a nečerpaných služieb poistenie meškania hromadného dopravného prostriedku
Nie. Európsky zdravotný preukaz poskytuje v krajinách EU starostlivosť iba v štátnych zariadeniach a hradí náklady za starostlivosť iba do takej výšky, koľko daný úkon stojí na Slovensku. Keďže vo väčšine zdravotných zariadení v krajinách EU sú úkony výrazne drahšie ako na Slovensku, môže sa Vám Váš pobyt v zahraničí výrazne predražiť.
V prípade záujmu, po dohode s vedúcou/-im zájazdu, zabezpečíme u nášho zmluvného partnera Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, všetkým účastníkom zájazdu – celej skupine – komplexné cestovné poistenie a pokiaľ to termín zájazdu umožňuje aj poistenie pre prípad storna zájazdu. V prípade, ak si celá skupina neobjedná nami sprostredkovaný balík komplexného cestovného poistenia, nie je v našich silách sprostredkovať poistenie na individuálnej báze. Zároveň však vyžadujeme, aby mali všetci účastníci v termíne zájazdu uzavreté platné cestovné poistenie. Všetkým skupinám, ktoré cestujú na zájazd, v každom prípade odporúčame objednať si balík nami sprostredkovaného komplexného cestovného poistenia.
S poisťovacou spoločnosťou máme uzatvorenú hromadnú poistnú zmluvu. Klient od nás preto nedostáva individuálnu poistnú zmluvu. K nahláseniu poistnej udalosti potrebujete poznať číslo hromadnej poistnej zmluvy. O poistných podmienkach a poistnom krytí sú informovaní vedúci zájazdov, samozrejme, Vám radi na základe vyžiadania uvedené informácie zašleme emailom. Podmienky poistenia a rozsah poistného krytia budú taktiež uvedené na webovej stránke Vášho zájazdu s dôležitými predodjazdovými informáciami, ktoré spravidla zverejňujeme najneskôr 7 dní pred termínom zájazdu. Pred odjazdom na zájazd dostane od nás každý účastník zájazdu tzv. “poistnú kartičku” s núdzovým telefónnym číslom, prostredníctvom ktorého je potrebné kontaktovať poisťovaciu spoločnosť v prípade poistnej udalosti.
Podmienky poistenia a rozsah poistného krytia nájdete uvedené na webovej stránke Vášho zájazdu s dôležitými predodjazdovými informáciami, ktoré spravidla zverejňujeme najneskôr 7 dní pred termínom zájazdu. Na vyžiadanie Vám ich samozrejme radi zašleme aj emailom.
Iba s občianskym preukazom môžete cestovať do všetkých krajín EU a ďalej na Island, do Lichtenštajnska, Nórska, Švajčiarska, Čiernej Hory, Bosny a Hercegoviny, Macedónskej republiky, Srbska, Albánska, Gruzínska a Moldavska. !! Ak sa rozhodnete cestovať s občianskym preukazom, uveďte jeho číslo a údaje do Zmluvy o obstaraní zájazdu. !!
V prípade cesty s pasom musí byť tento platný minimálne 6 mesiacov od dátumu návratu z cesty.
Informujte nás, prosím, o tejto zmene bezodkladne, najmä pri leteckých zájazdoch. Ak nedostaneme informáciu o zmene, letenku Vám vystavíme na cestovný dokument uvedený v Zmluve o zájazde.
Závisí od konkrétneho obchodníka, či prijíma platby kreditnou kartou. V Európe a USA by ale s platbami nemal byť problém.
Závisí od konkrétneho obchodníka, či prijíma platby debetnou kartou. V Európe a USA by ale s platbami nemal byť problém.
Všetko závisí od používaných kurzov a účtovaných poplatkov. Z našej skúsenosti je poradie takéto:
1. Výmena peňazí na Slovensku
2. Výber z bankomatu v zahraničí (z debetnej karty!!!)
3. Výmena peňazí v zahraničí
Debetnú kartu (Visa Electron, Meastro) využívajte na výbery z bankomatov a kreditnú kartu na platby v obchodoch/platobných termináloch.
Kurzové lístky svetových mien nájdete na hlavných webstránkach väčšiny slovenských bánk. Valuty označujú peniaze v hotovosti, devízy bezhotovostné transakcie. Nákup znamená, že banka danú menu od Vás kupuje/predaj, že banka Vám danú menu predáva.
Odporúčanú výšku vreckového Vám zašleme v informačnom dokumente pred odchodom.
Nie, ale toto musí byť odsúhlasené pedagogickým dozorom. Najmä, aby bolo zrejmé, čo bude dieťa robiť v čase, keď zvyšok skupiny bude navštevovať pamiatku/atrakciu.
Vo väčšine európskych krajín sú ceny potravín v supermarketoch +/- 20% v porovnaní s cenami na Slovensku. Ceny v reštauráciach sú vo väčšine „západných“ krajín vyššie o ca 50%. Obzvlášť drahé krajiny sú: severské krajiny, Švajčiarsko, Luxembursko. Približné ceny niektorých služieb a tovarov pre Vašu destináciu Vám zašleme v informačnom dokumente pred odchodom.
Dokument vo formáte A5, ktorý od nás dostane každý klient pred cestou. Obsahuje organizačné informácie, informácie o priebehu zájazdu a informácie o pamiatkach.
V prípade ubytovania v hosťovských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli
V prípade ubytovania v hosťovských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli
V prípade ubytovania v hosťovských rodinách pozrite prosím sekciu Ubytovanie/Hosťovské rodiny. V prípade ubytovania v hoteli
Postup:
1. Zašlite nám oznámenie o storne zájazdu vyplnením storno formulára, ktorý nájdete na nasledovnom odkaze: https://wedotravel.sk/storno-zajazdu/
2. Na základe Vášho oznámenia Vám pošleme stornofaktúru, z ktorej bude zrejmé, či treba za zájazd ešte niečo doplatiť, alebo či Vám naopak vrátime preplatok. Doplatok/preplatok závisí od celkového stornopoplatku, ktorého výšku upravujú naše obchodné podmienky. Obchodné podmienky nájdete na zadnej strane Vašej Zmluvy o obstaraní zájazdu.
Autobusový zájazd:
1. Nahláste zmenu Vášmu pedagógovi
2. Nahláste zmenu nám a zašlite nám údaje náhradníka
3. Náhradník od nás dostane Zmluvu o obstaraní zájazdu
4. Po zaplatení už splatných platieb náhradníkom Vám vrátime Vami zaplatenú sumu
Letecký zájazd:
Letenky sa vystavujú na konkrétne meno hneď pri ich kúpe. Zmena mena na letenke podlieha poplatkom, aktuálne 110 EUR (ku 20.08.2015). Zájazd teda môžete:
1. Stornovať – náklady = štandardné storno-poplatky
2. Zapojiť náhradníka – náklady = aktuálny poplatok za zmenu mena. Po zaplatení tohto poplatku je postup rovnaký, ako pri autobusovom zájazde vyššie.
1. Okamžité nahlásenie sprievodcovi
2. Návšteva slovenského zastupiteľského úradu v destinácií
3. Vybavenie náhradného dokladu pre potreby cesty
Tieto náklady znáša klient, u ktorého k strate došlo. Samozrejme, spravíme všetko preto, aby tieto náklady boli minimálne, ale sú to žiaľ reálne náklady, ktoré vznikli bez nášho zavinenia.
V zriedkavých prípadoch môže klientovi požičať hotovosť sprievodca podľa vlastného uváženia.
Žiak: Informačná brožúra obsahuje kontakty na našu CK, hotel, aj sprievodkyňu. Odporúčame v prvom kroku kontaktovať sprievodkyňu, prípadne našu CK. Ak nemáte brožúru, nemôžete volať, neviete sa dovolať -> konaktujte políciu, povedzte, že ste sa stratili a nechajte si poradiť, ako sa dostať na ambasádu SR. Tam Vás, v najhoršom prípade, bude očakávať aj sprievodca. Pedagóg/sprievodca: Pred začiatkom zájazdu zozbiera telefónne čísla na mobily žiakov. Ak sa stratenému žiakovi opakovane nedovolá, pôjde na ambasádu SR.
Lietadlá spoločností, s ktorými lietame, majú minimálne meškania. Meškania dlhšie ako 1 hodinu sú veľmi zriedkavé. Ak lietadlo mešká viac ako 3 hodiny, majú cestujúci, podľa nariadenia EÚ, nárok na stravu a pitie. Ak lietadlo mešká viac ako 6 hodín, majú cestujúci nárok na odškodné 10 EUR za každú ďalšiu hodinu meškania, na základe uzavretého cestovného poistenia.
Odpoveď nájdete v sekcii „Doprava“.
Odpoveď nájdete v sekcii „Doprava“.
Ak ochorie sprievodca, predá vedúcemu pedagógovi všetky potrebné inštrukcie k vedeniu zájazdu a tento bude zájazd viesť namiesto sprievodcu.
Nahláste prosím dôvod Vašej nespokojnosti ihneď po jeho vzniku, aby sme ho, v prípade možnosti, vedeli odstrániť na mieste. V prípade, že to nebude možné a Vaša nespokojnosť bude opodstatnená a zapríčinená našim konaním, navrhneme Vám po návrate zo zájazdu adekvátnu kompenzáciu.